Od kilku miesięcy działają w Polsce nowe przepisy regulujące relacje między przedsiębiorcą a konsumentem. Nałożyła ona na sprzedawców nowe obowiązki, a kupującym dała nieco większe uprawnienia.
Kończy się Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach i proponujemy dwa spotkania, dwie rozmowy o tym, ile prawa powinno być w gospodarce. Pierwsza będzie o tym, ile tracimy z tego tytułu, że przedsiębiorcy sobie nie ufają. Druga będzie o tym, czy aby na pewno ciasny gorset przepisów pomaga klientom banków.
Audycja poradniczo-edukacyjna podejmująca w formie popularyzatorskiej tematy z zakresu różnych gałęzi prawa, jego przestrzegania i stosowania. Tematy dotyczą w dużej mierze prawa pracy, kodeksu cywilnego, prawa karnego, ale także zagadnień związanych z ochroną konsumentów, kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, prawem spadkowym, majątkowym itp. Gośćmi audycji są prawnicy (praktycy) różnych specjalności oraz pracownicy naukowi Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Każdej audycji towarzyszy dyżur telefoniczny eksperta z wybranej dziedziny prawa, który odpowiada na pytania słuchaczy. Najciekawsze fragmenty telefonicznej konsultacji są prezentowane w kolejnej audycji.