Blisko 40 procent osób wyjeżdżających na wczasy z biurami podróży nie zawiera umów – wynika z badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Katarzyna Kielar, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach, zachęca, aby przed podpisaniem umowy poświecić trochę czasu na jej przeanalizowanie.
Poranny gość Radia Katowice podkreśla, że bardzo ważne jest sprawdzenie czy dany touroperator znajduje się w rejestrze Urzędu Marszałkowskiego, a co za tym idzie, czy jest odpowiednio ubezpieczony. W innym przypadku, jeśli niezarejestrowane biuro podróży w czasie naszego urlopu zbankrutuje, możemy mieć spore problemy.
Na złożenie reklamacji na wycieczkę, jeśli nie spełniła ona naszych oczekiwań mamy 30 dni od powrotu z wczasów. Wystarczy w piśmie do organizatora wyjazdu opisać dokładnie co naszym zdaniem było nie tak i co było niezgodne z umową. Co ważne, mamy prawo domagać się zwrotu całego kosztu wyjazdu.
Autorzy: Jerzy Zawartka, Monika Krasińska