Centrum miasta bez reklam, taki cel obrali sobie włodarze Rybnika.
Jak mówi Asystent Prezydenta Miasta Agnieszka Skupień, tzw. kodeks reklamy pozwala miastom na stworzenie zasad dotyczących umieszczania reklam w przestrzeni publicznej, objętej strefą Parków Kulturowych. Wstępnie Rada Miasta zaakceptowała granice Parku Kulturowego, które dotyczą naszego śródmieścia. Chcą z mieszkańcami podjąć dialog po to, aby oswajać ten temat. Jeśli się uda, Rybnik będzie pierwszym miastem w regionie, które pozbędzie się reklam w centrum.
W Polsce takie starania podejmuje Kraków. Aby to osiągnąć, przede wszystkim trzeba uświadomić mieszkańcom, że może być inaczej, dodaje Skupień.
Dlatego w najbliższym czasie zostanie zorganizowana konferencja, poprzedzona warsztatami dla mieszkańców. W spotkaniu udział wezmą społecznicy, architekci i lokalni przedsiębiorcy. Pierwsze takie spotkanie z cyklu "Miasta Idei" już 28 października.
Autor: Marta Dobrowolska