Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna jest już całą dobę 7 dni w tygodniu. Konsultanci informują o najkrótszych terminach leczenia oraz podpowiadają, gdzie znaleźć pomoc medyczną w nagłej potrzebie, a także w nocy i w dni wolne od pracy.
Adam Niedzielski - pełniący obowiązki prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia podkreślił, że obecnie pacjenci mogą uzyskać na infolinii informacje dotyczące najbliższych terminów świadczeń. Według niego, średni czas oczekiwania na świadczenie skrócił się w ostatnim czasie i warto sprawdzać te terminy. Infolinia gwarantuje uzyskanie całodobowo szybkiej i kompleksowej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia. Adam
Niedzielski dodał, że całodobowo można uzyskać informacje dotyczące nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej. Według niego, jest to ważne w sytuacjach nagłych, gdy nastąpi pogorszenie stanu zdrowia. Wówczas wystarczy zadzwonić na infolinię, aby wiedzieć co należy zrobić w danej sytuacji.
W całej Polsce połączenie z infolinią o numerze 800 190 590 jest bezpłatne.
Telefoniczna Infolinia Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo obsługiwali ją pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia w godzinach swojej pracy. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna z Wrocławia wyłoniona w przetargu.
Obsługuje ją 60 konsultantów na bieżąco, również w języku angielskim. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również video czat i rozmowy w języku migowym.
/iar/mm/