Lunch box - ciekawy pomysł na drugie śniadanie

Lunch boxy stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Dlaczego drugie śniadaniw takiej formie warto zabrać ze sobą do pracy bądź przygotować dziecku do szkoły? Jak zrobić to szybko i efektownie, w dodatku nie ponosząc wygórowanych kosztów?

Lunch boxy to inwestycja w zdrowie odżywianie

Jeśli nie weźmiemy ze sobą niczego wychodząc na dłużej z domu, to najprawdopodobniej kupimy coś niekoniecznie zdrowego w barze typu fast food, automacie z przekąskami, czy pobliskiej cukierni. Podobnie jest w przypadku dzieci. "Często zapominamy, że nasze dobre samopoczucie w dużej mierze zależy od tego jak się odżywiamy" - tłumaczy Malwiną Bareła, autorka bloga "Filozofia smaku" i książki "Lunchbox na każdy dzień".

 Jeśli organizm jest zaopatrzony w składniki odżywcze, zmienia się również nasze podejście do życia, stajemy się bardziej optymistyczni, odporni na stres i efektywniej wykonujemy codzienne obowiązki.

Sprawę ułatwia nam ogromny obecnie na rynku wybór pudełek do lunch boxów, które przemówią do największego niejadka.

Co włożyć do lunch boxa?

Aby zaoszczędzić czas i pieniądze, dobrze jest, gdy już przygotowując obiad lub kolację zapakujemy jej część do naszego pudełka i wstawimy do lodówki. "Mogą to być np. ziemniaki z obiadu, czy makaron, które staną się później bazą do sałatki" – wymienia Malwina Bareła. Drugą możliwością jest mrożenie gotowych zestawów. Zarówno od strony ekonomicznej jak i zdrowotnej, jeśli chodzi o warzywa i owoce, warto stawiać na produkty sezonowe. Jesienią i zimą wybierzmy kasze, rośliny strączkowe, dynię czy buraki. Warto nasz lunchbox także urozmaicić, a więc zamiast jabłka zapakujmy np. omlet z jabłkiem, czy naleśniki. Ta opcja z pewnością przypadnie do gustu także najmłodszym. "Kolejnym pomysłem jest pieczenie warzyw, możemy w ten sposób wykorzystać tzw resztki z lodówki" - mówi Malwina Bareła. Do tego dodajemy kaszę lub ziemniaki, które zostały z obiadu, doprawiamy własnym dressingiem i gotowe.  

Zdrowe dodatki

Do dania bazowego warto zabrać jakieś przekąski w postaci orzechów do pochrupania, czy suszonych owoców. Można pokusić się o przygotowanie wyciśniętych soków z rodzimych jabłek i marchewki. Odpowiednie nawodnienie organizmu to kolejny warunek, by sprawnie funkcjonować, szczególnie po kilku godzinach pracy.

Przygotowanie lunch boxa to  tylko pozornie skomplikowana sprawa - wystarczy zacząć, aby czynność ta stała się naszym nawykiem. Kluczem do sukcesu nie jest tu bowiem ogrom włożonej pracy, a zaplanowanie wszystkiego odpowiednio wcześniej. 

Tekst: Katarzyna Herbuś