Częstochowska młodzież dba o profilaktykę dermatologiczną. Uczniowie Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. Reymonta przygotowali kampanię edukacyjną, w ramach której uświadamiają swoich rówieśników jak niebezpieczny może być nowotwór skóry.
— Zainspirował nas dermatolog, a temat jest bardzo ważny — przekonuje Katarzyna Król, uczennica Reymonta.
Kampania, w formie zagadki, jest realizowana od października 2021 roku. W różnych formach i w różnych miejscach promowane było jej hasło 30/2/1. Dopiero niedawno ujawniono co się pod nim kryje.
— 30 to wysokość filtra jaką należy stosować chroniąc skórę przed słońcem — wyjaśnia dr Magdalena Myga-Nowak z częstochowskiego uniwersytetu.
Uniwersytet im. Jana Długosza jest współorganizatorem kampanii. W jej ramach, w auli wydziału nauk o zdrowiu, prowadzone są wykłady dla uczniów z częstochowskich szkół.
Autor: Martyna Słabikowska/mf/rs/