Dociera wszędzie. Może być słuchane w domu, pracy, na spacerze, w samochodzie, na działce, plaży, przez 24 godziny na dobę. Dziś obchodzimy Światowy Dzień Radia.
Choć radio ma wielu konkurentów, wciąż pozostaje najbardziej powszechnie odbieranym medium. "Siłą radia jest to, że ono nauczyło się być takim towarzyszem życia. Telewizję trzeba jednak oglądać, gazety - czytać, natomiast radia można słuchać jako medium towarzyszącego różnym aktywnościom” - powiedział medioznawca prof. Maciej Mrozowski.
Polskie Radio w przyszłym roku będzie świętować swoje stulecie. Maciej Mrozowski podkreśla, że media publiczne mają szczególną rolę do spełnienia. "Media publiczne to coś więcej niż media. To są instytucje będące takim spoiwem ładu społecznego, który pozwala nam być częścią społeczeństwa w kilku wymiarach. W wymiarze politycznym powinny służyć demokracji. Media publiczne nie służą zarabianiu, mają nam służyć informacją, muzyką, poradą czy kontaktem” - podkreślił medioznawca.
Według ostatniego badania zrealizowanego dla platformy I Love Radio - inicjatywy trzech nadawców radiowych - radia słucha aż 25 milionów Polaków tygodniowo i 19 milionów dziennie. Tradycyjnie miejscem, w którym najwięcej osób włącza radio jest samochód. Odbiornik FM jest wciąż najpopularniejszym źródłem sygnału radiowego, ale rośnie słuchalność radia przez internet.
/IAR/