Koleje Śląskie przedstawiły projekt obwodnicy kolejowej, która ma odciążyć transport samochodowy na terenie metropolii.
Jest to odpowiedź na prognozowane wyczerpanie przepustowości ruchu drogowego, co spowoduje, że do 2033 roku zakorkowane zostaną główne trasy samochodowe metropolii w godzinach szczytu.
Planowanie komunikacji szynowej będzie opierało się na wykorzystaniu istniejących, ale mniej uczęszczanych połączeń kolejowych oraz na rozwijaniu sieci przystanków.
— Jeśli prowadzone przez Koleje Śląskie prace projektowe zostaną pozytywnie przyjęte, w pierwszej kolejności zostanie otwarte połączenie z Bytomia do Gliwic, trasę będzie można pokonać w około dwadzieścia minut — informuje Prezes Zarządu Kolei Śląskich, Wojciech Dinges.
Następny odcinek to trasa z Gliwic przez Zabrze Południowe, Makoszowy, Rudę Śląską aż po Katowice.
Koleje Śląskie sugerują, że otwarcie nowych połączeń może być uwzględnione w rozkładzie jazdy na rok 2020.
Autor: Paulina Pikiewicz /pg/