Od pewnego czasu obowiązują nowe przepisy o ochronie konsumentów, w których radykalnie zwiększono uprawnienia tych konsumentów, którzy nabyli jakiś towar, czy ogólnie mówiąc zawarli jakąś umowę poza siedzibą przedsiębiorstwa. A zawieranie umów poza siedzibą przedsiębiorstwa to temat bardzo rozległy. Dotyczy nie tylko akwizytorów, którzy proponują nowe umowy dotyczące prądu, gazu, kablówki, telefonu czy innych usług. To także sprzedawanie przez telefon różnych nowych abonamentów telefonicznych, telefonów czy ubezpieczeń. To również sprzedawanie kołder i garnków w czasie pokazów lub wycieczek. A pytań w tej kwestii jest wiele, na przykład ile mamy dni na rozwiązanie umowy? Czy rozwiązanie umowy i odesłanie towaru to to samo, czy są to dwa różne działania?
Audycja poradniczo-edukacyjna podejmująca w formie popularyzatorskiej tematy z zakresu różnych gałęzi prawa, jego przestrzegania i stosowania. Tematy dotyczą w dużej mierze prawa pracy, kodeksu cywilnego, prawa karnego, ale także zagadnień związanych z ochroną konsumentów, kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, prawem spadkowym, majątkowym itp.
Gośćmi audycji są prawnicy (praktycy) różnych specjalności oraz pracownicy naukowi Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Każdej audycji towarzyszy dyżur telefoniczny eksperta z wybranej dziedziny prawa, który odpowiada na pytania słuchaczy. Najciekawsze fragmenty telefonicznej konsultacji są prezentowane w kolejnej audycji.