"Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa" to hasło przewodnie kampanii społecznej adresowanej do uczniów szkół podstawowych.
Jej założenia zaprezentowano m.in. na trwających w Katowicach Targach Piekarniczo-Cukierniczych.
Jak mówi Jarosław Gajda, szef Fundacji na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa, spożycie pieczywa spada, a rośnie liczba uczniów z nadwagą. Stąd pomysł kampanii, która z jednej strony uczy dzieci, jak ważne jest właściwie przygotowane śniadanie do szkoły, a z drugiej: promuje wysokiej jakości pełnoziarniste pieczywo.
Dzieci lubią słodycze, na targach nie brakuje ciast i tortów. Są też jednak alternatywne, zdrowsze sposoby na desery, np. mrożone jogurty, do których spróbowania zachęca jeden z producentów Tomasz Maciuba. Przyznaje, że na razie jest trudno zmienić nawyki Polaków.
Targi Piekarniczo-Cukiernicze w Katowicach potrwają do poniedziałku. To nie tylko prezentacja maszyn i produktów, są też pokazy mistrzów cukiernictwa, baristów i rzeźb w owocach oraz Mała Akademia Mistrzostwa Zawodowego.
Autor: Agnieszka Tatarczyk