Nowa hala przylotów została otwarta na lotnisku w Pyrzowicach. Inwestycja kosztowała blisko 53 mln. zł, a pierwsi pasażerowie skorzystają z niej już 27 czerwca.
Jak podkreśla Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza lotniskiem w Pyrzowicach, nowe inwestycje wymusza zwiększony ruch na lotnisku.
— Szybka kolej do Pyrzowic jest koniecznością i powinna powstać jak najszybciej — dodał w porannym programie Polskiego Radia Katowice "Kawa na ławę" Artur Tomasik.
— Będziemy starać się, aby linia kolejowa do Pyrzowic powstała — zapewniała podczas otwarcia nowego terminalu w Pyrzowicach Airport Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju. Pomysł stworzenia linii kolejowej z lotniska do aglomeracji śląskiej powstał już w 2004 roku, jednak do dziś nie rozpoczęto inwestycji.
— Otwarcie nowego terminalu to dobra okazja, by spotkać się z władzami samorządowymi i porozmawiać na ten temat — dodaje minister Wasiak.
Jak mówi Maria Wasiak, nie wszyscy chcą, by linia kolejowa powstała, a to duże utrudnienie.
Obecnie trwają prace polegające na opracowaniu dokumentacji przedprojektowej. Prace te zakończyć mają się w 2016 roku.
W ciągu najbliższego roku w porcie lotniczym przebudowane mają zostać także terminale A i B, które z czasem zostaną przeznaczone tylko do odlotów. Nowy terminal ma około 7 tys. m2 powierzchni. Jak dodaje Tomasik, pasażerowie z pewnością odczują różnice, zwłaszcza latem, gdy uruchomionych jest mnóstwo kierunków czarterowych.
Dzięki nowej inwestycji, katowicki port lotniczy będzie mógł odprawiać rocznie nawet 6 milionów pasażerów. Obecnie przystosowany jest do odprawy około 3,6 milionów osób i powoli stawał się za ciasny, stąd decyzja o budowie nowego terminala. Hala przylotów stoi tuż obok terminali A i B, ale jest nieco niższa i czarnego koloru. To nie jedyna inwestycja na lotnisku Katowice Airport. Wkrótce do użytku zostanie oddana nowa płyta postojowa i płyta do odladzania samolotów.
Przypomnijmy, że pod koniec maja oddano do użytku nową drogę startową.
Autor: Joanna Opas, Jerzy Zawartka, Łukasz Szwej