"Bezpieczny, bo widoczny" to hasło kampanii promującej stosowanie elementów odblaskowych przez pieszych i rowerzystów.
Konferencja inaugurująca II sezon kampanii odbyła się w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Celem akcji jest przede wszystkim podniesienie świadomości społeczeństwa dotyczącej poprawy bezpieczeństwa pieszych, zwłaszcza dzieci, na drodze. Z badania wynika, że chociaż 75 procent osób posiada odblaski, to zawsze nosi je zaledwie 13 procent, 41 procent badanych nie nosi ich wcale.
Jak mówi Karolina Wirowska, szefowa kampanii, chodzi głównie o wypromowanie mody na noszenie odblasków.
Jedną z twarzy kampanii jest polski skoczek narciarski, a obecnie kierowca rajdowy Adam Małysz.
Od czasu wprowadzenia obowiązku noszenia elementów odblaskowych poza obszarem zabudowanym, śląscy policjanci wystawili pieszym, którzy naruszyli te przepisy około 1300 mandatów. Akcja jest realizowana pod patronatem Komendy Głównej Policji oraz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Autor: Joanna Opas