Od pewnego czasu obowiązują nowe przepisy o ochronie konsumentów, w których radykalnie zwiększono ich uprawnienia, ale - uprawnienia dotyczące zakupów na odległość.
Jednak przepisy nadal rodzą wiele pytań - na przykład o to, ile mamy dni na rozwiązanie umowy. Czy rozwiązanie umowy i odesłanie towaru to to samo, czy są to dwa różne działania? Dlaczego niezbędne jest wysłanie listu poleconego z oświadczeniem, że rozwiązujemy umowę?
Niejako odpowiadając na to ostatnie pytanie już teraz przestrzegamy przed tym, aby nie wysyłać stosownego pisma wraz z zakupionym towarem, ponieważ sprzedający może po prostu nie odebrać paczki w odpowiednim terminie. A poza tym, o rozwiązaniu umowy decyduje pismo, a nie to czy towar został zwrócony.
Zatem - zapraszamy do wysłuchania rozmowy z Jerzym Sozańskim - Miejskim Rzecznikiem Praw Konsumentów w Katowicach
Audycja poradniczo-edukacyjna podejmująca w formie popularyzatorskiej tematy z zakresu różnych gałęzi prawa, jego przestrzegania i stosowania. Tematy dotyczą w dużej mierze prawa pracy, kodeksu cywilnego, prawa karnego, ale także zagadnień związanych z ochroną konsumentów, kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, prawem spadkowym, majątkowym itp.
Gośćmi audycji są prawnicy (praktycy) różnych specjalności oraz pracownicy naukowi Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Każdej audycji towarzyszy dyżur telefoniczny eksperta z wybranej dziedziny prawa, który odpowiada na pytania słuchaczy. Najciekawsze fragmenty telefonicznej konsultacji są prezentowane w kolejnej audycji.