Pracownicy rybnickiego magistratu sprawdzają, czy mieszkańcy faktycznie płacą za odbiór śmieci tyle, ile powinni.
W związku z pojawiającymi się nieprawidłowościami, urzędnicy ruszyli na kontrole.
Pracownicy urzędu sprawdzają zgodność złożonych deklaracji ze stanem faktycznym. Urząd przypomina, że każde zmiany, które mają wpływ na wysokość opłat takie jak: narodziny dziecka, wprowadzenie się osób, tymczasowe zamieszkanie, wynajem nieruchomości, wyprowadzenie się osób czy zgon należy zgłosić. Na złożenie uaktualnionej deklaracji mamy 14 dni.
— Każda niezgodność liczby osób faktycznie zamieszkujących nieruchomość z liczbą określonych w deklaracji będzie weryfikowana indywidualnie. Do celów weryfikacji brane będą pod uwagę ilości odbieranych spod nieruchomości odpadów oraz odczyty z liczników zużycia wody/odprowadzania ścieków. Przyjmuje się, że średnie miesięczne zużycie wody wynosi 2,4 – 3,0 m3 na mieszkańca — wyjaśnia Ilona Krajczewska, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej rybnickiego magistratu.
Urzędnicy zwracają uwagę, że ponoszone przez miasto koszty zagospodarowania odpadów wynikają z faktycznej ilości śmieci wytwarzanych przez mieszkańców. Wpływy z tego tytułu zależą od złożonych przez mieszkańców deklaracji.
Autor: Joanna Opas/ds