Śląsk Cieszyński otrzymał tytuł Polska Marka Turystyczna w ogólnopolskim konkursie Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Projekt ma na celu wypełnienie luki poprzez wsparcie tworzenia tzw. regionów turystycznych, których marka, wysoka jakość świadczonych usług oraz spójny marketing mają zachęcać do podróży.
— Wyróżnienie jest efektem naszej wieloletniej pracy w tej dziedzinie — powiedział naczelnik Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Organizacji Pozarządowych Starostwa Powiatowego w Cieszynie, Henryk Pieszka.
Tytuły Polska Marka Turystyczna otrzymały także Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów oraz Lublin. Laureaci otrzymają dostęp do zapewnionego przez ministerstwo wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych obszarów turystycznych. Projekt Polskie Marki Turystyczne został wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Autor: Andrzej Ochodek /rs/