60% Polaków decyduje się latem na wykupienie wycieczki, wczasów lub obozu dla dziecka przez biuro podróży.
— Wybierając takie rozwiązanie, powinniśmy jednak pamiętać o bardzo dokładnym przeczytaniu umowy, którą zamierzamy podpisać — przypomina Katarzyna Kielar z Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej w Katowicach.
Co najczęściej reklamują Polacy: opóźnienia samolotu, gorszy niż w umowie standard hotelu, a także skrócenie czasu wyjazdu. Katarzyna Kielar przypomina, że czas w jakim możemy złożyć reklamację nieudanego wyjazdu jest ściśle określony.
Reklamować możemy każdą ofertę wyjazdu, nawet wykupionego na tzw. ostatnią chwilę lub w przedsprzedaży, jeśli tylko operator nie dopełnił warunków zawartej z nami umowy. Pamiętajmy też, że cena ustalona w umowie może być podwyższona maksymalnie 20 dni przed datą naszego wyjazdu.
Autor: Jadwiga Woźnikowska