System ŚKUP został ponownie uruchomiony po awarii, do której doszło w wyniku ataku hackerskiego.
Nie działały kasowniki, system informacji pasażerskiej, nie można było także na karcie zakodować biletów. Zarząd Transportu Metropolitalnego wprowadził tymczasowe rozwiązania na czas awarii. Jak mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM-u, teraz obowiązują już dotychczasowe zasady m.in. dotyczące kasowania biletów.
Bilety długookresowe w wersji papierowej, zakupione w czasie awarii, zachowują swoją ważność zgodnie z datą naniesioną na bilecie. Z kolei bilety kwartalne i półroczne zostaną zdalnie zakodowane przez ZTM na kartach ŚKUP do końca marca. Pasażerowie, którzy w czasie awarii systemu mieli na swojej karcie bilety wieloprzejazdowe, a podróżowali na podstawie biletów jednorazowych, mogą ubiegać się m.in. o zwrot różnicy w poniesionych kosztach. Wszelkie zgłoszenia przyjmowane są mailowo.
Autor: Joanna Opas /rs/